7 december 2016

Auteur

Arno

Geef dieven geen kans, bescherm je website

Weet jij hoe je een veilige website van een minder veilige website kunt onderscheiden? Ga eens naar sov.nl en let op de adresbalk. Zie je het slotje? Dit betekent dat het wel snor zit met je veiligheid. Hoe werkt het precies en nog belangrijker; hoe zorg je ervoor dat jouw website ook veilig is?  

Generatie Y en food: hoe maakt jouw merk kans?

Generatie Y, ook wel Millennials genoemd, wordt getypeerd als ‘foodie generation’. Een generatie waar gezondheid hoog op de agenda staat, waarvan 80% wil weten waar hun eten vandaan komt en hoe het is geproduceerd, waarvan 75% graag nieuwe voedingstrends uitprobeert en waarvan maar liefst 51% fast food actief vermijdt. Maar wie is die Millennial eigenlijk?  

22 februari 2016

   

Auteur

Merijn

Iconen in een website of app wel of niet doen?

Iconen worden in het dagelijks leven veel gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan het verkeersbord voor de snelweg, de bekende mannetjes en vrouwtjes om de betreffende toiletten aan te geven, of een sigaret met een rode streep erdoor om een rookverbod aan te geven.  

19 november 2015

Auteur

Merijn

Verhoog je kansen via mobiel

Meer dan tweederde* (68%) van de smartphone gebruikers checkt z’n telefoon binnen 15 minuten na het wakker worden. 30% geeft toe zelfs een beetje in paniek te raken wanneer ze hun mobiel niet bij zich hebben.  

19 oktober 2015

   

Auteur

Merijn

Hoe smaken jouw letters eigenlijk?

Wetenschappelijk onderzoek onderbouwt het belang van het kiezen van het juiste lettertype bij een ontwerp.  

24 september 2015

Auteur

Merijn

Vlaggetjes voor taalkeuze gebruiken?

Zo nu en dan krijgen we het verzoek om vlaggetjes voor taalkeuze te gebruiken op een website. Ons advies is dan: niet doen; bewaar die vlaggetjes voor het EK.  

De kracht van rebranding

Wat moet je doen als je oude doelgroep (en dus je omzet) langzaam verdwijnt en je merk niet aansluit bij een moeilijke nieuwe doelgroep? Een van de opties is het rebranden van je merk.   

7 juli 2015

  

Auteur

Merijn

Semantic Web, wat heb je daar eigenlijk aan?

Het duurt soms even voordat bepaalde technieken echt groot worden.  

25 wijze contentmarketing lessen

De mensen van Help Scout Helpdesk Software hebben hun 25 maanden ervaring met contentmarketing samengevat in een artikel met 25 waardevolle en soms opmerkelijke lessen. SOV heeft ze voor je vertaald en bewerkt.  

8 december 2014

    

Auteur

Vera

De Buren naar Denemarken

De pakketautomatenmarkt is enorm in opkomst. De Buren is met meer dan 50 vestigingen de grootste aanbieder in Nederland en ze zijn nu ook in Denemarken te vinden onder de naam Naboks.  

4 november 2014

    

Auteur

Merijn

Laat kansen bij babyboomers niet liggen

Er is een groeiende doelgroep in Nederland die nog te weinig bewust aangesproken wordt: de 50-plusser. En dat terwijl er voldoende kansen liggen voor onder andere retailers om de oudere over te halen tot aankoop van een product.  

4 november 2014

Auteur

Robert

Wat moet er nu op het etiket?

De etikettering van voedingsmiddelen is streng geregeld in de warenwet. Het is van essentieel belang om de consument te voorzien van de juiste informatie over de kenmerken van het product, zodat deze kan nagaan of het product tegemoet komt aan de behoeften en geschikt is voor zijn of haar omstandigheden.  

29 september 2014

  

Auteur

Merijn

Verbeter je website en e-mailing door testen

Je website of mailing probeer je altijd zo aantrekkelijk mogelijk te maken, zowel qua vorm als qua inhoud. Maar wat werkt nu echt het beste?  

19 augustus 2014

    

Auteur

Nieneke

Hamburgermenu’s, wat zijn dat?

Hamburgermenu’s, voor veel vakantiegangers een snelle hap voor onderweg. Bij SOV hebben we er zelfs dagelijks mee te maken. Een hamburgermenu wordt tegenwoordig vaak gebruikt in het responsive webdesign. Wat is het dan, een hamburgermenu?  

13 augustus 2014

    

Hoe ontwikkel je marketing waar mensen van houden?

Het vaststellen of herijken van je ondernemingsdroom is belangrijker dan ooit. Waarom ben ik ook alweer begonnen met mijn bedrijf? Of waar staan we nu eigenlijk met ons merk? Dit zijn vragen die beantwoord moeten worden.  

15 juli 2014

     

Auteur

Merijn

Checklist nieuwe consumentenwet

Sinds 13 juni is er een nieuwe wetgeving e-commerce van kracht, waardoor je bij de bestelprocedure heel expliciet moet aangeven dat de koper bij het plaatsen van zijn bestelling ook echt een betalingsverplichting heeft. Dit kan vaak al middels een kleine aanpassing op de bestelbutton duidelijk worden gemaakt.

 

15 juli 2014

     

Auteur

Gert

Nooit te vroeg voor kerst!

Terwijl iedereen nog lekker in het zonnetje aan de barbecue zit, is SOV al weer met kerststollen in de weer.

 

7 juli 2014

Auteur

Robert

SOV browser testlab

Websites worden met verschillende devices, schermgroottes, besturingssytemen en browsers bekeken. Om te checken of onze websites er in alle situaties goed uitzien en goed werken hebben we een testlab ingericht. Zo zijn we er zeker van dat de puntje altijd op de i staan.

European Supermarket Magazine vindt onze COOP verpakkingen ‘Bang on the money!’

Voor onze klant Coop Supermarkten ontwikkelen we een geheel nieuwe private label lijn. Vis, vlees, groente of snacks. Elke dag werken we met passie aan Coop en steken veel energie in het verder ontwikkelen van het private label merk. Als we een aardige recensie te lezen krijgen over onze creatie maakt dat ons dan ook meer dan trots. Dat willen we graag even delen. Leuk nieuws, onze klant blij, het bureau happy, maar nu maar weer stug door werken. We hebben nog veel te doen!  

Prachtig nieuws van onze klant AkzoNobel

AkzoNobel heeft op 22 mei de MFC Innovatie Trophy gewonnen met het mineraalzout OneGrain. De ingezonden producten werden geroemd vanwege de hoge culinaire kwaliteit en de heldere structuur. Ze waren bereid met het mineraalzout OneGrain en bevatten daardoor 33 procent minder zout.  

1 juni 2014

Auteur

Merijn

TimeOut neemt HugeCity over

HugeCity, de nieuwe ‘uit-agenda’ waarvan ik eerder al 2014 als het jaar van de doorbraak voorspelde, is blijkbaar bij meerdere mensen niet onopgemerkt gebleven: HugeCity is kortgeleden overgenomen door TimeOut en is gerebrand naar TimeOut World. Ik denk dat de naamsbekendheid van TimeOut zeker bij gaat dragen aan het succes van (voorheen) HugeCity.

25 februari 2014

Auteur

Merijn

Big Bang Beans

big-bang-beans

Vandaag konden we op adformatie.nl eindeijk lezen wie er achter de opvallende Big Bang Beans buitenreclame steekt, namelijk outdoorexploitant JCDecaux.

In het artikel over Big Bang Beans wordt door directeur Bart de Vries van JCDecaux de indruk gewekt dat het succes van de campagne grotendeels toe te schrijven is aan het gekozen medium, terwijl we naar mijn mening vooral de oorzaak moeten zoeken in het concept, dat visueel onderscheidend is en een grote mate van nieuwsgierigheid wekt.

Opvallen om het opvallen, maar dan wel zorgvuldig gedaan met iets dat wel een hoog giechel-gehalte heeft, maar niet zo ver gaat dat het afbreuk doet aan het merk JCDecaux.

2 februari 2014

Auteur

Moniek

Moniek & Moleskine.

Wanneer ik thuis de deur uitga worden m’n huissleutels en portemonnee in de tas steevast vergezeld door mijn schetsboek. Met pen of potlood uiteraard, anders heb ik er alsnog weinig aan. Ik hoor je denken “Wat moet je met pen en papier in dit digitale tijdperk?”  

29 januari 2014

Auteur

Merijn

De nieuwe Uit-agenda heet Hugecity

Je kun natuurlijk naar uitinenschede.nl of uitinamsterdam.nl gaan om te kijken of er bij jouw in de buurt wat te beleven valt, maar wil je een keer wat anders, log dan eens in op hugecity.us met je Facebook-account.

Hugecity struint heel Facebook voor je af om te kijken wat er bij jouw in de buurt te doen is, en dat is meer dan je denkt! Elke dag krijg ik nu een overzicht in ’n mailbox van kleine, onbekende initiatieven die zeer uiteenlopend van aard zijn.

Denk daarbij aan Young Technology Awards en überhippe feestjes maar ook aan een demonstratie duivenmelken en de overijsselse paaldanskampioenschappen. En ben je een keer in een andere stad, dan kun je uiteraard kijken wat daar te doen is.

Kortom, voer voor creatieven en een must voor iedereen die op avontuur wil in eigen omgeving. Hugecity bestaat al een tijdje, maar wat mij betreft wordt 2014 het jaar van de doorbraak in Nederland. Hugecity is ook verkrijgbaar als app voor de iPhone.

13 november 2013

campagne Ruimte voor succes voor Infomedics

Infomedics helpt zorgverleners in de breedte van hun praktijk succesvol te zijn door facturering en debiteurenbeheer op zich te nemen en grip op de financiën te organiseren. Infomedics is actief in alle sectoren van de zorg en werkt samen met alle zorgverzekeraars in Nederland.  

13 november 2013

     

Auteur

Dennis

redesign Carlton Hotels bedanktmails

Als u binnenkort een kamer boekt bij één van de Carlton Hotels, krijgt u voorafgaand aan uw bezoek een keurig overzicht van uw boeking. Bovendien krijgt u na uw bezoek een bedankmail, waarin u wordt gevraagd hoe u uw verblijf heeft ervaren.  

13 november 2013

Auteur

Merijn Vera

Geef je huisstijl een eigen plek met ons online huisstijl handboek

Om er voor te zorgen dat de huisstijl van een organisatie correct ingezet wordt, is het belangrijk dat de richtlijnen en andere praktische informatie hierover voor iedereen binnen die organisatie laagdrempelig beschikbaar is.   

9 oktober 2013

  

Auteur

Hans

Studenten graven in de geschiedenis van het Van Heekpark

Een van de bijzondere Enschedese parken is het G.J. van Heekpark. Een park dat het predicaat Rijksmonument heeft gekregen. Stijlvol en groen. Vol activiteit, vroeger en nu.  

9 oktober 2013

Wat is de toegevoegde waarde van jouw merk?

Cowboys brandmerkten vroeger hun vee, zodat ze wisten welk vee bij welke ranch thuishoorde en aardewerk droeg 3000 jaar geleden al een symbool van de maker.  

9 oktober 2013

   

Auteur

Vera

Een oppepper voor je facebookpagina

Ook op Facebook professioneel voor de dag komen? Maak van je Facebookpagina een verlengde van je website.   

9 september 2013

    

Auteur

Moniek

Infomedics doet ‘DIT’ goed!

Factoringsbedrijven NMT FenCS en Infomedics hebben besloten hun krachten te bundelen en een nieuw bedrijf te vormen onder de naam Infomedics.Een fusie van dergelijke omvang vraagt om een herpositionering van het merk in de markt. En om een merk naar buiten toe te versterken is het van essentieel belang dat het merk intern ook wordt gedragen en geleefd door de medewerkers.

 

9 september 2013

     

Auteur

Dennis Vera

Ongekende decemberkansen!

Na een mooie zomer verlaten we het aangename klimaat en wandelen we gestaag een nieuw seizoen in. Dat de tijd snel gaat weten we allemaal. Zo zijn de eerste pepernoten al gesignaleerd in de supermarkten. En zullen de kerstmarkten snel volgen.  

Het belang van internal branding

Een klant heeft contact met uw medewerker: afknapper of merkversterker? Een weloverwogen communicatiecampagne met verve ingezet om uw doelgroep te raken en te laten bewegen. Alles lijkt te kloppen, maar hoe belangrijk zijn uw eigen mensen?

 

4 september 2013

       

Auteur

Vera

It’s what’s inside that counts

Isla Rule London moet het antwoord zijn op de zo vaak gestelde vraag: Waar vind ik de ideale tas? Het merk is geheel geïnspireerd en gecreëerd door vrouwen.  

3 juli 2013

   

Auteur

Chris

Vermelding IBAN vanaf februari 2014 verplicht

Alle bankrekeningnummers gaan veranderen. Vanaf februari 2014 kunt u uw huidige rekeningnummer niet meer gebruiken en is het ‘nieuwe’ IBAN-nummer verplicht.  

Hulshof gaat voor een nieuwe look

Hulshof Royal Dutch Tanneries zocht een creatieve en inspirerende partner voor de ontwikkeling van een nieuwe corporate identity. En wij zijn trots dat dat ze voor SOV hebben gekozen.  

3 juli 2013

    

Auteur

Arno

Responsive of mobile?

Er is een stijgende trend in het bezoek aan websites met een smartphone. De behoefte van deze bezoeker is vaak anders dan een bezoeker via de computer.   

2 juli 2013

        

Auteur

Vera

Geef je campagnes net wat extra’s met Layar

Hoe breng je speciaalbier op een leuke manier onder de aandacht bij de cafébezoeker? Een bekende bierbrouwerij wilde de drinkers van haar vertrouwde merk uitnodigen ook eens iets anders te proberen…  

4 december 2012

   

Auteur

Moniek

Campagne ‘Onwies met Carbid’

Rond oudjaar is in heel Twente carbid schieten een belangrijke traditie, met name op het platteland. Carbid schieten is toegestaan, maar kan hinderlijk zijn voor de omgeving en door onjuist uitvoeren gevaarlijk zijn voor afvuurders en omstanders. Om deze traditie in ere te houden is het dus noodzakelijk dat het veilig en met respect voor de omgeving gebeurt.  

29 oktober 2012

   

Auteur

Moniek

Excursie naar Grolsch

Al sinds 1987 werken we voor het prachtige biermerk Grolsch en daar zijn we trots op. Het werd daarom weer eens tijd voor een uitgebreid bezoek. SOV organiseerde als personeelsuitje een excursie naar de Grolsch bierbrouwerij.  

31 augustus 2012

 

Cogas duurzaam kiest SOV

Cogas heeft als energiebedrijf altijd geïnvesteerd in energie-infrastructuren en deze vervolgens geëxploiteerd.  

16 juli 2012

   

Auteur

Moniek

Ontwerpen met verstand

Met de komst van de computer en het makkelijk downloaden van creatieve software is het ‘iedereen kan ontwerpen’ tijdperk ontstaan.  

16 juli 2012

 

Auteur

Moniek

Brand Memory Game – Hoe merken werken

Al een tijdje op de markt; de Brand Memory Game van Hendrik-Jan Grievink voor BISpublishers.  

15 juli 2012

Auteur

Hans

Appels en peren

Onlangs kwam ik onderstaand stukje tekst weer tegen uit het boekje ‘Hapklare brokken’ (H. Van Dijk, 2006).  

5 juli 2012

 

Auteur

Hans

The white cowboy

Fris kijken naar vastgeroeste denkbeelden en innovatief communiceren, waarbij het creatieve proces zelf inspireert.  

SOV BLOG

Bij SOV werken we met ruim dertig hele verschillende mensen. Wij houden van techno en klassiek, van het bos en het museum, van Dutch Design, snowboarden, Italiaans eten en wereldverbeteraars.

Samen vinden we honderden dingen mooi en dat zie je allemaal terug in ons werk. Wat we maken en wat ons inspireert delen we graag met de wereld via ons SOVblog.