Een oppepper voor je facebookpagina

Ook op Facebook professioneel voor de dag komen? Maak van je Facebookpagina een verlengde van je website. 

Facebook heeft zichzelf al bewezen als onderdeel van de marketingmix. Een overgroot deel van de bevolking heeft immers een profiel en kan via Facebook in contact komen met jouw merk. In het beste geval werk je vanuit een gedegen strategie en heb je perfect in kaart welke plek Facebook inneemt in je communicatiematrix. De praktijk is vaak anders. Er gebeurt niets op je Facebook pagina door gebrek aan tijd, of erger nog, dat wat er gebeurt is niet echt representatief voor je merk.

Een goed ingerichte welkomstpagina is dan een oplossing. Zo’n pagina mag afwijken van de standaard Facebook-layout en kan daardoor volledig aansluiten bij alle andere uitingen. Bezoekers belanden daardoor meteen in de vertrouwde omgeving van jouw bedrijf.

Om de bezoekers daarna vast te houden, is het slim om de belangrijkste USP’s, recente acties en contactgegevens te tonen. Deze items kunnen direct linken naar de website, of verleiden tot interactie. Op deze manier maak je Facebook een verlengstuk van je website.

Een mooi voorbeeld is de welkomstpagina van Fietscity. Deze hebben we zo ingericht dat de bezoeker direct toegang heeft tot de belangrijkste onderdelen van Fietscity. Daarnaast is er ruimte voor de nieuwste acties.

Het resultaat is een professionele uitstraling, zonder al te veel onderhoud.

Een tip van SOV: Wanneer je on- en offline media aan elkaar koppelt, zorg er dan voor dat deze een uniforme uitstraling hebben. Dit versterkt je merkidentiteit die op haar beurt weer zorgt voor herkenbaarheid en vertrouwen bij de consument.

Ook een professionele welkomstpagina? SOV helpt je graag verder. Bel of mail met Vera Wamsteeker of kom eens langs. De koffie staat altijd klaar!