COOP
naar meer dan 1700 huismerkproducten met een eigen verpakking

Een sterk huismerk met een eigen gezicht

In 2012 introduceerde supermarktketen COOP met trots het eigen huismerk en sindsdien is het duidelijk herkenbaar in de winkel en is het aantal producten gegroeid. COOP heeft nu een eigen lijn voor het topsegment, één voor het middensegment en één voor de basisproducten. SOV heeft vanaf het begin de ontwerpen voor de verpakkingen gemaakt. We doen dat graag!

Complex vraagstuk

De vormgeving voor een huismerkverpakking bedenken kun je vergelijken met het oplossen van een complex vraagstuk. Niet alleen zijn de producten zeer uiteenlopend. Ook de druktechnieken en de materialen waarvan ze worden gemaakt, zijn heel verschillend. Complicerend is dat een verpakking ook nog moet voldoen aan de ingewikkelde en gedetailleerde Europese regels voor verstrekking van voedselinformatie.

Helder en aansprekend

Dankzij ervaring, kennis en creativiteit slaagt SOV er in dit complexe vraagstuk op te lossen. Hoewel elke verpakking een duidelijke, aantrekkelijke en vaak kleurrijke afbeelding heeft, die in de schappen opvalt, is elk product als COOP-merk herkenbaar.

We waren aangenaam verrast door een artikel in het Europese supermarkt magazine ESM over het COOP-huismerkontwerp. Het blad schreef:

“We are fans of the Coop’s packaging because it is bravely ordinary. It’s not trying to impress brand designers, but only interested in reassuring customers. Down to earth but bang on the money.”

 

en laat dat nou precies het concept zijn dat we hebben bedacht.

Van 1700 verpakkingen naar …

Sinds 2012 groeit het huismerk van COOP verder. Het aantal producten neemt toe en nieuwe huismerken doen hun intrede. Elk artikel en elk merk is als COOP-product herkenbaar en heeft een eigen signatuur. In 2017 zijn er meer dan zeventienhonderd COOP-producten en evenzoveel verpakkingen. En de ideeën en de inspiratie voor de volgende vijf jaar? Die zijn er al!