COOP
naar meer dan 1700 huismerkprodukten met een eigen verpakking

Een sterk huismerk met een eigen gezicht

In 2012 introduceerde supermarktketen COOP met trots het eigen huismerk. Je herkent het aan de verpakking. “Kijk dat is van COOP” denk je dan. SOV mocht de ontwerpen maken en dat doen we natuurlijk graag, want verpakkingen zijn een belangrijk onderdeel in de branding van een product, ze gaan een paar jaar mee en komen bij veel mensen op tafel.

Complex vraagstuk

Een huismerkverpakking bedenken is lastig. Niet alleen zijn de producten zeer uiteenlopend: Er is koffie, toiletpapier, olijfolie, abrikozenjam, cosmetica en wijn. Ook de verpakkingen en materialen waarvan ze worden gemaakt, zijn heel verschillend. Er zijn blikken, pakken, dozen, flessen en potten. Er is een huismerk voor het topsegment, één voor het middensegment en één voor de budgetproducten.

Hoge kwaliteit

Voor alle producten geldt dat ze van hoge kwaliteit zijn en graag in de boodschappenmand belanden en dat moet duidelijk zichtbaar zijn. Bedenk dan dat een verpakking ook moet voldoen aan wettelijke eisen en je weet dat het hier om een behoorlijke uitdaging gaat.

Helder en aansprekend

Dankzij ervaring, kennis en creativiteit slaagt SOV er in dit complexe vraagstuk op te lossen. Hoewel elke verpakking een duidelijke, aantrekkelijke en vaak kleurrijke afbeelding heeft, die in de schappen opvalt, is elk product als COOP-merk herkenbaar.

Van 1700 verpakkingen naar …

Sinds 2012 groeit het huismerk van COOP verder. Het aantal producten neemt toe en nieuwe huismerken doen hun intrede. Elk artikel en elk merk is als COOP-product herkenbaar en heeft een eigen signatuur. In 2017 zijn er meer dan zeventienhonderd COOP-producten en evenzoveel verpakkingen. En de ideeën en de inspiratie voor de volgende vijf jaar? Die zijn er al!