Ekoland
Betere zichtbaarheid door instore-promotie

Ekoland is oké!

Ekoland gelooft vurig dat biologische voeding goed is voor jezelf, de dieren en de aarde en omdat Ekoland iedereen het beste gunt, is een assortiment samengesteld van zo’n tweehonderdtwintig biologische basisproducten die iedereen kan betalen.

Als je het huismerk van de natuur bent, verdien je een grote omzet. Maar Ekoland leek een onterecht bewaard geheim. SOV heeft geholpen om daar verandering in te brengen. Tijdens een gezamenlijke brainstorm ontdekten we al snel dat de marketing op een laag pitje stond. Het merk moest actiever worden vermarkt.

Voor consument en winkelier

De opdracht was tweeledig. Consumenten overtuigen om voor dagelijks gebruik meer producten van Ekoland te kopen en winkeliers om hun klanten een (compleet) assortiment aan Ekoland-producten aan te bieden, met als belofte elke dag het beste van de natuur voor een fijne prijs.

Een stevig fundament

Eerst hebben we een ‘kapstok’ bedacht om alle communicatieve uitingen aan op te hangen. Dat is ‘EKO is OKÉ’ geworden, simpel maar krachtig. Een pay-off die blijft hangen, de inhoudelijke kwaliteiten van de producten benadrukt en waarmee je heel veel kanten op kunt.

Het verhaal vertellen

Om consumenten en winkeliers te overtuigen zijn diverse acties en promotiematerialen ontwikkeld. Alle met een frisse, herkenbare uitstraling en een aansprekende boodschap en steunend op de campagnekapstok: Eko is oké!

Een belangrijk aspect van de campagne is storytelling, want waarom zou je als ‘instap biologisch consument’ je biologische producten niet gewoon bij de supermarkt kopen, maar kiezen voor Ekoland?
Deze vraag hebben we beantwoord door het merk uit te leggen aan de hand van de 7 Oke’s van Ekoland. Deze worden online en binnen de winkel gecommuniceerd en geven duidelijk weer waarom het ‘zeer oké’ is om voor Ekoland te kiezen!

Wat zou Ekoland toch zonder de creativiteit van SOV moeten?! Al jaren hebben we een zeer fijne samenwerking om ons mooie merk te laten groeien. SOV is oké!

Joyce van den Bos – Akkermans, Manager MarCom Ekoland

Promotiefolder

Duurzame boodschappentas

Succesvolle acties zorgen voor groot bereik

Om tijdens de feestdagen extra te knallen met het merk, hebben we diverse kortingsacties bedacht. Niet enkel om de klant te verleiden tot het kopen van verschillende producten, maar ook om de breedte van het assortiment te benadrukken en de klant aan het merk te binden. Meer dan 16.000 inzendingen bij de Paasactie in 2017 hebben bewezen dat de marketing OKÉ is bij EKOland. Zowel voor consumenten als voor de winkeliers!

Actiestickers