Huuskes
Kwaliteit, historie en ambitie als leidraad voor vormgeving

Huuskes kom je overal tegen

Het Twentse familiebedrijf Huuskes levert verse producten en maaltijden af in ziekenhuizen, zorginstellingen en sinds kort ook aan huis. Het bedrijf begon in 1956 als leverancier van vleeswaren aan winkels in Enschede en omstreken, maar is in de afgelopen jaren spectaculair gegroeid, gevoed door en flinke portie ambitie en inzicht in de markt.

Een complete rebranding

Met de groei en internationale ambities ontstond ook de behoefte aan een nieuwe uitstraling. Sinds 2010 verzorgt SOV daarom de visualisering van het imago. Startpunt was een comleet redesign van de huisstijl en een nieuwe pay-off ‘Fresh since 1956’ waarin de kernwaarden van Huuskes zijn samengevat: Internationale allure en ambitie, een lange historie en de kwaliteit van de producten.

Rijdende visitekaartjes

Een belangrijke asset van Huuskes is het uitgebreide wagenpark, een unieke kans om het merk op te communiceren. Door het gebruik van frisse fotografie in combinatie met het stijlvolle logo maakt Huuskes haar omvangrijke assortiment voor iedereen zichtbaar. Want je komt de trucks werkelijk overal tegen!

De werelden van Huuskes

Huuskes bedient een viertal marktsegmenten, die ze tot werelden gedoopt heeft. Dit stelt hen in staat om binnen deze werelden beter de ‘eindklant’ bij hun b2b klanten in beeld te brengen, met een insteek die niet meer puur op product en dienst is gebaseerd, maar veel meer op beleving. SOV gaf elke wereld een eigen kleur, icoon en gepaste fotografie waarbij de omgeving van de eindklant duidelijk in beeld is gebracht.

Blijven innoveren met nieuwe verrassende concepten

Binnen de werelden is Huuskes constant bezig met de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve concepten. Chef Vitaal is hier een voorbeeld van. Gebaseerd op een innovatieve manier om kant- en klaarmaaltijden vers te houden. Hierdoor blijven de maaltijden niet alleen zeer smakelijk: de unieke manier van vers houden maakt het ook mogelijk om de maaltijden verder te verrijken met vitaminen en mineralen, met name bevorderlijk voor de gezondheid van mensen die extra voedingsstoffen nodig hebben, zoals ouderen. De maaltijden worden mooi verpakt op een bord aangeboden.

SOV ontwikkelde de naam Chef Vitaal, de bijbehorende visuele identiteit en de verpakkingen voor de maaltijden en ondersteunende middelen. In alles wordt steeds het culinaire element benadrukt.

Logo opbouw uitgelegd

Verpakkingen met kijkvenster